Regulamin sklepu internetowego Quiet

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki działania sklepu internetowego https://quietstore.pl (zwanego dalej „Sklepem Internetowym”). Sklep Internetowy prowadzony przez QUIET Emilia Majewska jest platformą sprzedażową, za pośrednictwem której QUIET Emilia Majewska świadczy na rzecz Klientów usługi drogą elektroniczną, jak również za pośrednictwem której Klient ma możliwość zapoznania się z towarami prezentowanymi przez QUIET Emilia Majewska i zawarcia umowy sprzedaży.

§1. Definicje

Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:

  1. Dni Robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  2. Dostawca – podmiot, któremu Sprzedawca zleca dostarczenie Klientowi Towaru określonego w zamówieniu (np. firma kurierska);
  3. Klient – podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa;
  4. Konsument – osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  5. Konto Klienta – indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta;
  6. Kupujący – Klient, który zawarł ze Sprzedawcą umowę sprzedaży;
  7. Regulamin – niniejszy regulamin;
  8. Sklep Internetowy – strona internetowa działająca pod adresem https://quietstore.pl, pod którym Sprzedawca prowadzi sklep internetowy;
  9. Sprzedawca – Quiet Emilia Majewska, ul. Rynek 20, kod pocztowy 58-300 Wałbrzych, NIP: 8862856430.
  10. Strona Internetowa Sklepu – strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie https://quietstore.pl;
  11. Towar – produkt handlowy, rzecz przedstawiona przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu;
  12. Umowa – umowa zawarta na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, na zasadach określonych w Regulaminie;
  13. Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów;
  14. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy skierowaną do Sprzedawcy, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

§2. Postanowienia ogólne

  1. W Sklepie Internetowym Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną Towarów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą korespondencyjnie pod adresem: ul. Rynek 20, kod pocztowy 58-300 Wałbrzych, oraz pod adresem e-mail: kontakt@quietstore.pl.
  3. Do korzystania ze Sklepu Internetowego niezbędny jest komputer lub urządzenie mobilne z procesorem o taktowaniu min. 200MHz, 64MB RAM, kartą graficzną obsługującą rozdzielczość 800×600 i 256 kolorów oraz przeglądarka stron internetowych (Internet Explorer wersja >= 6.0, Mozilla Firefox, Opera), a także klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
  4. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
  5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  6. Ceny widniejące na Stronie Internetowej Sklepu, jak również opisy Towarów stanowią jedynie zaproszenie do składania ofert, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Kupujący składając Zamówienie w Sklepie Internetowym składa ofertę kupna określonego Towaru za cenę i o cechach podanych w jego opisie na Stronie Sklepu Internetowego. Przedmiotowa cena i opis towaru charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej Umowy – zyskują dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.

§3. Rejestracja

  1. Klient, w celu założenia Konta Klienta, zobowiązany jest do dokonania nieodpłatnej rejestracji w Sklepie Internetowym.
  2. Rejestracja w Sklepie Internetowym nie jest konieczna do złożenia Zamówienia.
  3. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu i Polityki prywatności oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Podczas rejestracji Klient ustala indywidualne hasło w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
  4. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie rejestracji w Sklepie Internetowym. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian danych podanych podczas rejestracji.

§4. Procedura zawarcia umowy

  1. Klient może składać Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  2. W celu złożenia Zamówienia należy wejść na Stronę Internetową Sklepu, dokonać wyboru Towaru, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na tej stronie. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do tzw. koszyka.
  3. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia, zawierające w szczególności informacje o przedmiocie Zamówienia, jednostkowej oraz łącznej cenie zamawianych Towarów, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują), wybranej metody płatności, wybranego sposobu dostawy oraz czasu realizacji Zamówienia.
  4. W celu wysłania Zamówienia do Sprzedawcy konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu i Polityki prywatności, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
  5. Sprzedawca potwierdza niezwłocznie Klientowi fakt otrzymania Zamówienia poprzez przesłanie na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej stosownego komunikatu. Po komunikacie elektronicznym o otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca może potwierdzić przyjęcie zamówienia do realizacji. Umowę uważa się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, w której Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia Klienta do realizacji.

§5. Płatności

  1. Klient zobowiązany jest do uiszczenia płatności na rzecz Sprzedawcy po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji.
  2. W Sklepie Internetowym istnieją następujące formy płatności:
    1. przelew na numer konta bankowego Sprzedawcy,
    2. płatność w systemie PayNow lub Przelewy24,
  3. Przelewając pieniądze bezpośrednio na konto Sprzedawcy (§ 5 ust. 2 pkt 1 Regulaminu) Klient nie ponosi dodatkowych kosztów za korzystanie z tej formy płatności. Realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy. Przelewu należy dokonać w terminie 3 Dni Roboczych od dnia potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji. W przypadku niedokonania przez Klienta płatności w powyższym terminie, Sprzedawca wezwie go do zapłaty w dodatkowym terminie 2 dni od dnia wezwania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia przez Sprzedawcę od umowy, jest ona uważana za niezawartą. Powyższe nie wyłącza i nie ogranicza ustawowych uprawnień Konsumenta i osoby fizycznej, o której mowa w § 7 ust. 13 niniejszego Regulaminu, w tym prawa odstąpienia przez Kupującego od umowy sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Wybierając płatność w systemie PayNow lub Przelewy24 (§ 5 ust. 2 pkt 2 Regulaminu) Klient nie jest obciążany dodatkowymi kosztami prowizji. Realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po potwierdzeniu przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji i otrzymaniu z systemu płatności PayNow lub Przelewy24 informacji o pozytywnym zakończeniu przeprowadzonej płatności.
  5. Dostępne formy płatności widoczne są dla Klienta na Stronie Sklepu Internetowego podczas składania Zamówienia.
  6. Za moment dokonania płatności uważa się moment wpływu środków na konto Sprzedawcy (w przypadku płatności przelewem), pozytywny wynik autoryzacji (w przypadku płatności w systemie PayNow lub Przelewy24).
  7. Kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę końcową, będącą wynikową ceny zakupu Towarów powiększoną o koszty transportu oraz ewentualnie o koszty innych świadczeń, które Kupujący nabędzie wraz z Towarem.
  8. Ceny wszystkich Towarów widocznych na Stronach Sklepu Internetowego są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i są wyrażone w złotych polskich.
  9. Z tytułu zakupu towaru zostanie Kupującemu wystawiona i przesłana faktura VAT. Faktura VAT zostanie wystawiona jako faktura elektroniczna, chyba że Kupujący oświadczy, że chce otrzymać fakturę VAT tradycyjną (papierową). Faktura elektroniczna zostanie wysłana Kupującemu w formacje PDF na adres e-mail podany podczas dokonywania Zamówienia.

§6. Dostawa

  1. Zamówione towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni Roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia.
  3. Zamówione Towary są dostarczane do Kupującego za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
  4. Koszt dostawy Towaru w całości pokrywa Kupujący.
  5. Koszt dostawy Towaru przez Dostawcę widoczny jest w karcie produktu każdego z towarów prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu oraz podczas składania Zamówienia i w jego podsumowaniu.
  6. Zaleca się, aby Kupujący ocenił stan towaru i jego zgodność z zamówieniem w momencie dostawy i w jego obecności pracownika Dostawcy. Kupujący może odmówić przyjęcia przesyłki, jeżeli jej stan budzi jego zastrzeżenia. W przypadku przyjęcia przez Kupującego przesyłki oraz stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia towaru niedającego się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze zaleca się w obecności pracownika Dostawcy sporządzić protokół szkody (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać pracownik Dostawcy), zawierający opis ubytku lub uszkodzenia. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zawartości przesyłki po odjeździe pracownika Dostawcy, zaleca się skontaktowanie się z Dostawcą (telefon znajduje się na liście przewozowym) i zażądanie ponownego przyjazdu pracownika Dostawcy w celu spisania protokołu szkody. Można tego dokonać w terminie 7 dni od dnia odebrania przesyłki.
  7. W momencie przyjęcia Towaru Kupujący zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór. Od tej pory Towar staje się własnością Kupującego.

§7. Odstąpienie od umowy sprzedaży

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2017 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie rzeczy przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od wejścia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
  2. Celem skorzystania z prawa, o którym mowa powyżej, Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, składając jednoznaczne oświadczenie, które może zostać na przykład wysłane pocztą na adres: QUIET Emilia Majewska, ul. Rynek 20, kod pocztowy 58-300 Wałbrzych, może to także zrobić drogą mailową na adres kontakt@quietstore.pl albo korzystając z formularza przygotowanego na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Jeżeli Kupujący skorzysta z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedawca prześle Kupującemu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (np. pocztą elektroniczną).
  3. Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy jest ona uważana za niezawartą.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  6. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Kupujący nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności przez Sprzedawcę.
  7. Sprzedawca ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Zwracany w związku z odstąpieniem od umowy Towar należy odesłać lub przekazać na adres: ul. Rynek 20, kod pocztowy 58-300 Wałbrzych niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
  9. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru w związku z odstąpieniem od Umowy.
  10. Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
  11. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt. 1–13 ustawy o prawach konsumenta, tj. w szczególności w przypadku umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  13. Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie Regulaminu w zakresie dotyczącym Konsumenta stosuje się także do umów zawartych przez osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§8. Usługi świadczone drogą elektroniczną i rozwiązanie umowy o świadczenie tych usług

  1. Sprzedawca świadczy drogą elektroniczną na rzecz Klientów następujące nieodpłatne Usługi:
    1. Prowadzenie Konta Klienta;
    2. Formularz kontaktowy na Stronie Sklepu Internetowego;
    3. Powiadomienie o dostępności Towaru.
  2. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych podanych podczas Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji Zamówień oraz historii Zamówień już zrealizowanych. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, zostanie ono usunięte a świadczenie usługi Prowadzenia Konta Klienta zakończone – niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia żądania.
  3. Usługa Formularz kontaktowy na Stronie Sklepu Internetowego polega na możliwości wysłania przez Klienta za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z usługi Formularz kontaktowy na Stronie Sklepu Internetowego, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
  4. Usługa Powiadom o dostępności Towaru polega na umożliwieniu Klientowi wysłania za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu prośby o przesłanie przez Sprzedawcę jednorazowego powiadomienia na adres e-mail wskazany przez Klienta, gdy Towar wskazany przez Klienta, będzie dostępny w Sklepie Internetowym.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usług wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza wpływem Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca ma prawo zaprzestać świadczenia Usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone wobec niego przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot. Sprzedawca nie odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem systemu transmisji, w tym awariami sprzętu, opóźnieniami i zakłóceniami przesyłu informacji.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przerwania świadczenia Usług w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, obowiązującego prawa lub ogólnie przyjętych norm społecznych i moralnych.
  8. Reklamacje dotyczące zarówno technicznych aspektów funkcjonowania Usług, jak i innych kwestii związanych z Usługami można przesyłać na adres email: kontakt@quietstore.pl bądź pisemnie – na adres ul. Rynek 20, kod pocztowy 58-300 Wałbrzych.
  9. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień niniejszego paragrafu.
  10. Klient może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, w szczególności przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
  11. Sprzedawca rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta.
  12. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres kontakt@quietstore.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji rozpatruje ją i udziela Klientowi odpowiedzi.

§ 9. Rękojmia za wady

  1. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia zakupionej przez Kupującego rzeczy bez wad.
  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Towaru Kupujący ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi (art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego).
  3. Wszelkie reklamacje związane z wadami Towaru, Klient może kierować w formie pisemnej na adres: ul. Rynek 20, kod pocztowy 58-300 Wałbrzych lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@quietstore.pl.
  4. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy: ul. Rynek 20, kod pocztowy 58-300 Wałbrzych.

§10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Jeżeli Sprzedawca odmawia uwzględnienia reklamacji, a Kupujący będący Konsumentem nie chce przenosić sporu na drogę sądową, to ma on możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest prowadzone zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r. poz. 1823) i może ono polegać na: 1) umożliwieniu zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony, 2) przedstawieniu stronom propozycji rozwiązania sporu, 3) rozstrzygnięciu sporu i narzuceniu stronom jego rozwiązania. Wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich następuje na wniosek Konsumenta. Przedmiotowe postępowania prowadzą podmioty uprawnione, legitymujące się aktualnym wpisem do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Każdy podmiot uprawniony prowadzi stronę internetową umożliwiającą łatwy dostęp do informacji dotyczących prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich i pozwalającą na złożenie wniosku o wszczęcie tego postępowania i przekazanie dokumentów, które powinny być dołączone do tego wniosku w postaci elektronicznej. Podmiot uprawniony udostępnia do wiadomości publicznej m.in. informacje o rodzajach sporów konsumenckich, których rozwiązywaniem zajmuje się dany podmiot uprawniony, jak również o regulacjach, które są stosowane przez podmiot uprawniony w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności obowiązujący w tym podmiocie regulamin.
  2. Kupujący będący Konsumentem, chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupujący, będący konsumentem, ma również prawo skierowania sprawy do rozpatrzenia przez miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub może zasięgnąć informacji u właściwej miejscowo Federacji Konsumentów.

§11. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  2. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
  3. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
  4. Zasady przetwarzania danych osobowych Klienta określa Polityka Prywatności.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na treść i moc wiążącą umów sprzedaży zawartych przed wejściem tej zmiany w życie, jak również umów sprzedaży zawartych w związku z Zamówieniami, które zostały złożone przed wejściem w życie zmiany Regulaminu. Każdorazowo do dokonania zakupów w Sklepie Internetowym konieczne jest zapoznanie się z aktualną wersją Regulaminu i jej akceptacja. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klientów, którzy korzystają z Usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie tych Usług zgodnie z postanowieniami § 8 niniejszego Regulaminu.
  6. Regulamin niniejszy obowiązuje od dnia 25.02.2021 r.
Shopping Cart